Podstawą wygodnej pracy w gabinecie jest jego odpowiednie wyposażenie. W wielu przypadkach jednak ważne jest ono nie tylko z tego względu, iż zapewnia komfortowe wykonywanie obowiązków służbowych.
Gabinety obsługujące klientów
W gabinetach obsługujących klientów, jakie mieszczą się między innymi w wielu urzędach ważne jest wyposażenie z tego względu, gdyż decyduje ono o tym, jakie zdanie na temat gabinetu, jego pracowników i wykonywanych przez nich czynności wyrobi sobie klient. Dlatego też lada recepcyjna w formie biurka, krzesła i wszelkie inne meble muszą być czyste. Ponadto, na ladach recepcyjnych powinien panować porządek, nie może być bałaganu, gdyż źle świadczy to o gospodarzach gabinetu.
Troska o pracownika
Niewątpliwie, bardzo ważne jest również odpowiednie zadbanie o każdego pracownika, którego miejscem pracy jest gabinet. Chodzi oto, aby stworzyć jak najbardziej przyjazne warunki pracy. Lada o której mowa powyżej powinna mieć odpowiednią wysokość, taką, aby dobrze się za nią pracowało. Ważne jest również odpowiednio wysokie krzesło pozwalające dosięgnąć do lady
Co więcej, obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiedniej temperatury powietrza w gabinecie, czy też wstawienie do niego roślin.